Tworzenie dodatków i rozszerzeń do gier RPG w Strange Eons 3

Tworzymy nowe elementy albo całe nowe papierowe gry w stylu Horror w Arkham, czy LOTR LCG

Strange Eons 3 to darmowa aplikacja do tworzenia gier planszowych - takich papierowych klasycznych przygodówek/RPG. Aplikacja potrafi wygenerować praktycznie dowolny komponent do gry Horror w Arkham i LOTR LCG - można rozszerzać je o dodatkowe postacie, potwory, przedmioty i temu podobne. Można też stworzyć rozszerzenie z własną planszą, albo też stworzyć zupełnie nową grę wykorzystując silnik gry. W tym artykule postaram się przedstawić aplikację i jej możliwości.

Instalacja

Aplikacja dostępna jest dla OS X, MS Windows jak i dla Linuksa. Ze strony projektu pobieramy pakiet dla naszego systemu i instalujemy zgodnie z instrukcjami. Dla Linuksa w konsoli wykonujemy (mając zainstalowaną wirtualną maszynę Javy):

java -jar unpack.jar
Następnie można uruchomić aplikację poleceniem:
java -Xmx1024m -cp strange-eons.selibrary strangeeons

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacja będzie musiała pobrać wskazane przez nas wtyczki - np. obsługę danej gry i parę innych plików. Gdy to będziemy mieć za sobą pojawi się okno tworzenia nowych elementów.

Strange Eons 3 po uruchomieniu

Strange Eons 3 w akcji

Część interfejsu posiada polskie tłumaczenie, podobnie ma się z wtyczkami dla Horroru w Arkham. Sama gra jest raczej po polsku, natomiast rozszerzenia do gry tylko po angielsku. Widać to dobrze gdy tworzymy np. nowego badacza.

Tworzenie nowego badacza

Aplikacja pozwala nam stworzyć całą kartę badacza. Możemy kontrolować wszystkie jego elementy wliczając w to np. własne zdolności specjalne. Jeżeli stworzymy zbyt słabą, albo zbyt silną postać dostaniemy odpowiednie sugestie jak ją poprawić. Komentarze mogą być dość szczegółowe, np:

Zaleta z posiadania wysokiego poziomu walki nie jest tak znacząca przy niskiej woli, bo większość walk wymaga testu strachu.

Po stworzeniu nowego elementu gry możemy zapisać plik EON obsługiwany przez aplikację, jak i wygenerować PNG w jakości nadającej się do druku.

Bez problemu podłożyć grafikę pod zdjęcie potwora, gracza, czy przedwiecznego. Z mapami jest już trudniej. Warto wtedy szukać w sieci tilesetów udostępnianych na potrzeby tworzenia internetowych i papierowych gier RPG. Na duże mapy nadają się mało szczegółowe mapy fantasy, na które da się ładnie nanieść znaczniki obszarów i połączenia między nimi.

Potwór na bazie krasnoluda z Wesnoth
Prosta mapa z obszarami

Tworząc całą mapę z obszarami czeka nas jednak masa pracy, bo trzeba przygotować też karty spotkań. Jeżeli tworzymy niezależną grę to także np. potwory, badaczy, przedmioty itp.

blog comments powered by Disqus

Kategorie

Strony