Twierdze w Baldurs Gate II

Twierdze dla poszczególnych klas

artykuł z Bezpiecznej Przystani z moimi uzupełnieniami

Twierdza Barda - Teatr Barda

Musisz najpierw uwolnić Haer'Dalisa z niewoli Mekratha i przynieść mu jego kamień sfer do teatru w dzielnicy mostów. Trupa z Sigil zostanie porwana. Rusz im na odsiecz. Po udanej akcji - Raelis poprosi Cię, aby zaopiekował się teatrem. Po powrocie pojawi się niziołek i zaoferuje Ci poznanie gościa, który (jeśli się zgodzisz) - będzie załatwiał za Ciebie aktorów itp. Zgódź się. Do teatru wróć po 5 dniach, w progu gospody powita Cię Meck i powie, że są już wszyscy aktorzy. Zejdź na dół. Pierwsza trudność: kto zagra Karenine ? Ja wybrałem Illtheię. Jesli chodzi o kasę, na promowanie sztuki - dałem 4000. Po jakimś czasie pojawił się Meck i kazał mi ruszyć do teatru. Ech! Spór miedzy Jenna i Illtheią. Powiedziałem Illthei, że dostanie lepsze wynagrodzenie, jak zobaczę wyniki, później dałem jej 500 złota. Kolejny problem! Zaren chce ulepszyć sztukę. Ja mu pozwoliłem. (cholera zaczynam się martwic co z tego wyjdzie :P). Teraz mamy w teatrze mały bunt przeciw zmianom Zarena. Ja dałem im 500 złota i pracowali dalej. No to teraz Shavannie trzeba 1000 złotka dać, żeby chroniła aktorów przed klątwa. Kolejny problem: muzyk zniknął z nutami ! Ja kazałem zatrudnić Balmitance'a za 500 złota. No teraz to już przesada :) - na teatr napadli Turmijczycy - 1 czarodziejka i 4 zbrojnych. Kiedy kopnęli w kalendarz, Higgold poprosił, abym jutro przyszedł na próbę generalną. No, a teraz najlepsze co może być: główny aktor grający Veldena - zachorował, zgadnijcie kto zagra zamiast niego :P - Wy oczywiście ! Po udanej sztuce Higgold zaproponuje Ci, ze odkupi teatr za 10.000 złota, możesz jednak go zatrzymać i pobierać cotygodniowe dochody (1.400 złota co tydzień, czyli prawie 3x więcej niż wojownik dostaje z podatków, gdy ma twierdze D'arnise). To chyba najciekawsza twierdza, jaka jest w BG 2, naprawdę oryginalne problemy, szczególnie to, że trzeba grac główna role - sprawiły, że to jedna z najlepszych twierdz. Za rozwiązanie każdego z tych problemów dostaje się ponad 15.000 PD ! A po zagraniu sztuki - 35.000 + 50 000 PD !!!

Twierdza Wojownika - Warownia D'Arnise

Mnich także dostaje tą twierdzę. Zanim się tu udasz, uwolnij Hendaka i kup u Bernarda topór Skalny Ogień. 3. Najpierw musisz oczyścić twierdzę z Trolli. Na południowym zachodzie jest palisada, idź tam i pogadaj z Aratem - wejdź przez tajne wejście do środka. Bądź miły dla Dalesona. W ukrytej lokacji znajdziesz pierwszą część Cepa Wieków (druga jest w posągu przy golemach piętro wyżej, a trzecią ma opętany żołnierz w pokoju obok komnaty ciotki Nalii). Na dziedzińcu zabij psy i wróć się do kuchni, gdzie zrób z nich gulasz (11.000 PD). Otwórz bramę (18.000 PD) i wejdź przez drzwi na wyższe piętro. Skieruj się na południowy zachód, zejdź piętro niżej. Zabij maga Yuan-Ti i Trolle. Z szafki weź klucz, a potem możesz iść zabić nawiedzonego żołnierza (tajne przejście). W pokoju z golemami spróbuj je wybić, zabijając pojednyńczo. Zejdź niżej i wybij Umbrowe Kolosy, oraz Trolle. Na południowym zachodzie jest miejsce z kośćmi psów - połóż tam gulasz (18.000 PD). Następnie zabij Torgala, dwa inne trolle i weź kasę oraz itemy z kolumny obok trupa ojca Nalii. Wróć do Nalii i zgódź się objąć władzę nad twierdzą.
4. Jeśli masz Nalię w drużynie, to Isaea Roenall ją porwie ... W dokach zabij Dirtha - weź od niego kartkę, pogadaj z pijakiem przed tawerną i weź książkę podatkową z domu Roenalla w dzielnicy rządowej. Z tym idź do Corgaiga Topororękiego i złóż donos ;-). Nalia jest wolna.
5. Teraz zawsze po powrocie po kasę - czeka Cię quest do wykonania. Będą to po kolei:
Najpierw zdenerwowany kupiec zażada odszkodowania za swoją karawanę, która została napadnięta. Daj mu 500 złota. Później zdecyduj ile dasz pieniędzy na eksterminajcę bandytów.
Twój kapitan złapie jednego z ludzi na kradzieży, porozmawiaj ze sprawcą i daj mu złoto na lekarstwo dla żony.
Kapłan Tempusa chce u Ciebie prowadzić świątynie - należy się zgodzić.
Odwiedzi Cię Lord Roenall, chce pozyskać Twą ziemię, zgodzisz się ? - nie ;-)
e) Wieśniaczka musi wybrać za kogo ma wyjść za mąż - biedaka lub bogacza. Wybierz biedaka i dopłać im 500 sztuk złota (czego się nie robi dla czyjegoś szczęścia ;)
f) Oszuści chcą kasę, zapłać 500 złota ...
g) Powódź ... musisz wybrać ile dajesz pieniędzy na naprawę farm (utrzymanie tej fortecy jest bardziej kosztowne niż opłacalne ;)
h) Nareszcie !!! Roenall najeżdża Twoją twierdzę !!! Zabić drania !!!

Twierdza Druida - Gaj Druidów

Wszystko rozpocznie się u Bram Miasta, gdzie Flydian zleci ci rozwiązanie problemu zwierząt w Targowie. Na miejscu wszyscy posądzają lokalnych druidów, ale nie burmistrz, który więzi jednego z nich. Cernd, bo tak ma on na imię, opowie ci o Gaju Druidów. Będziesz musiał pokonać Druidów Cienia i wyzwać ich przywódczynię Faldorn na pojedynek. Nowym Wielkim Druidem zostanie przyjaciel Cernda.
2. Twój druid musi mieć minimum 14 poziom, aby objąć pieczę nad gajem.
3. Po wygraniu zostaniesz Wielkim Druidem, odpocznij, a pojawi się Duch Gau i da Ci zadanie - wybić Trolle na Trollim kopcu [dostaniesz spox broń - Korzeń Cierpienia: 1K6+1 +3 istotom nienaturalnym, +1 obrażeń od kwasu (zalicza się to do maczug)]. W środku jest sporo trolli, a przy kościach ludzi znajdziesz bransolety łucznictwa (+2 TraK0) i jakąś włócznię. Nilthiri zaś jest na wschód od kopca - idź tam i zabij ją. W drodze powrotnej do gaju spotkasz Ducha. Możesz na razie odpocząć.
4. Musisz uratować Lorena z Targowa - syna Marka i ochronić go przed wrogami. Chłopca znajdziesz między namiotami, nakłaniaj go by kazał duchom wyjść. Pokonaj Chaos, a zjawi się duch. Za Chaos jest 12.000 PD, oprócz tego dostaniesz Figurkę Lwa (pozwala raz dziennie przyzwać lwa Joolona na 5 minut - może oprócz ataku rzucać Rozmycie i Płaszcz Strachu). Lorena spotkasz w Gaju

Twierdza Kapłana - Pokój w świątyni Lathandera

Poniższe odpowiedzi na pytania są tylko dla kapłana Lathandera, kapłani Helma i Talosa na te same problemy maja inne prawidłowe rozwiązania (najłatwiej chyba poznać te Talosa :P). Nie wiem jak jest z innymi kapłanami, ale jeśli grasz kapelanem Lathandera, to w dzielnicy świątyń, po wysłuchaniu sprzeczki zwolenników kultu Niewidzącego Oka z ludźmi ze świątyni - zostaniesz poproszony o udanie się do świątyni Lathandera (gdy grasz np. wojakiem, albo mnichem - każą Ci iść do Helma). Jeden ze strażników Świtu każe Ci zrobić quest z Kultem Niewidzącego Oka. Po wykonaniu go zaoferuje on Ci pokój w świątyni. Udaj się do akolitki Lary. Oto spis kłopotów, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć:
Glinden przyłapał żonę na tym, że go zdradziła - co ma począć ?
Poprawna odpowiedz to odp. czwarta - niech pozwoli jej odejść, jeśli ona uważa, że nadszedł czas. Po paru dniach pojawi się Lara i dostaniesz 20 000 PD.
2. Ti'Vael wygrał pojedynek, ale zabił przeciwnika nie pozwalając mu na poddanie się. Co ma zrobić ?
Poprawna odpowiedz, to odp. trzecia - powinien wypłacić odszkodowanie rodzinie zamordowanego i pogodzić się z nimi. Kolejne 20.000 PD.
3. Rania straciła wiarę. Powiedz jej, że może potrzebuje czasu, a dostaniesz 20.000 PD.
4. Cortsito chce walczyć o Twoje stanowisko, powiedz, że mu je oddasz bez walki. Pojawi się Lara, przepędzi go, a Ty dostaniesz 20.000 PD.
5. Talassiane chcą zaatakować Twą świątynie ! Musisz tej samej nocy zabić Ade - ich przywódczynie. Warte 35.000 PD i "cale" 1000 złota.
To tyle ! Jedyne oprócz pokoju w świątyni, co ciekawe jest w tej "twierdzy" to 115.000 PD. To i tak niewiele, zważywszy na to, że bard dostaje cos koło 190.000 ..

Twierdza Maga - Kula Sfer

Zdobycie siedziby czarodzieja wiąże się z wykonaniem zadania dla Tolgeriasa i zwiedzeniem Kuli Sfer. Kiedy odnajdziesz już Valygara, pójdź z nim do Kuli Sfer i wykonaj wszystkie dostępne tam zadania. Kiedy przetransportujesz konającego Lavoka na zewnątrz, otrzymasz od niego Kule na własność. Następnie Zakapturzeni Czarodzieje wyślą swojego posła do ciebie. Jeżeli dobrze przeprowadzisz rozmowę, zostaniesz panem Kuli i otrzymasz trzech uczniów, którzy będą dla ciebie robić magiczne przedmioty. Oczywiście nie za darmo. Co jakiś czas będą przychodzić Zakapturzeni w celu zlecania nowych zadań i przypominania o starych.
2. Później - po wyśćiu z kuli spotkasz rycerza, który powie Ci, że Teos chce się z Tobą widzieć. No to wracamy do kuli. Zasadzka. Po wybiciu najemników (banał), pojawi się Teos i powie, że sprawcą tego ataku jest fanatyk - Lord Argrim. Dostaniesz Runa i musisz nim go uwięzić. Argrim jest w gospodzie na pierwszym piętrze przy Bramach Miasta. Użyj na nim runa i wróć do kuli.
3. Do twierdzy wróci Morul (WSZYSCY UCZNIOWIE MUSZˇ PRZEŻYĆ – wykop ich przed 3 zadaniem) i poprosi o możliwość studiowania tam. Ofkoz - TAK !!! Co tydzień przyrządzi on nam 5 mikstur.

Twierdza Łowcy - Chatka Łowcy

Najpierw wykonaj quest z zabójstwami na Wzgórzach Umar, wtedy Pastor Lloyd zaoferuje Ci posadę łowcy i chatkę Merelli. Udaj się tam teraz. Na stole jest wiadomość - przeczytaj ją. Szafy wypełnione są bronią wszelkiego rodzaju. Prześpij się w domku parę(naście) razy, a pojawi się Mairyn - duch lasu i poprosi o pomoc. Udaj się do ruin świątyni. Na południu spotkasz lorda Igena, który szuka złóż mihrilu pozostawionych przez jego przodka. Zgódź się je odnaleźć. Oszczędzę Wam roboty :) Nasyp skalny na południowym wschodzie zawiera skrytkę - są tam zapiski i medalion. Oddaj oba przedmioty lordowi, dostaniesz 10.000 PD. Wróć do Mairyn - dostaniesz 21.500 PD.
Później przybiegnie do Ciebie Delon - Orogi atakują (dobrze ze nie ma z nimi buki :P). A dokładniej: 3 Orogow, 1 Herszt i 2 Orków łuczników. Zabij je i udaj się do Pastora - "zarobisz" 20.000 PD.
Umar is back ! Wiedźma zagroziła miastu. Udaj się najpierw do pastora. Potem do ruin. Zejdź do świątyni. Pamiętasz miejsce, gdzie stal klejnot, zabijający światłem cienie ? Trzeba go było wziąć (na zachodzie) - tam właśnie jest teraz Umar i 1 chochlik. Walka jest po prostu banalna. Przy Umar znajdziesz bransoletki i szatę ochrony przed ogniem. Po wyjściu z podziemi spotkasz Mairyn i dostaniesz naprawdę potężny artefakt. Dostaniesz tez 26.750 PD i Twa reputacja wzrośnie o 1. Artefakt, o którym mowie to:
Figurka Księżycowego Psa:
Pozwala 1 raz dziennie na 5 minut wezwać tytułowego pieska, który może:
Rzucać lustrzane odbicie (3 razy dziennie) - Jego wzrok rozprasza wszelkie iluzje, wykrywa zło i pułapki (3 razy dziennie) - Jego skowyt powoduje strach u wroga, a u przyjaciół zwiększa morale i rzuca na nich ochronę przed złem (1 raz dziennie) - Jego liźniecie leczy 8 PŻ, trucizny, zarazę, ślepotę itp. (3 razy dziennie) - Może rzucać ulepszona niewidzialność (1 raz dziennie)
Dodam tylko, że figurki może używać: łowca, łowca/kapłan i.... MNICH ! :P

Twierdza Paladyna - Służba dla Zakonu Promiennego Serca

Wyrusz na Wzgórza Wichrowych Włóczni i wykonaj quest z Firkraag'iem. Swoją drogą - rozmowa z Illthą - córką Garrena (zaraz na początku) jest dosyć ciekawa. Wróć do dzielnicy świątyń, pogadaj z Pralatem Wasellanem, a pozwoli Ci dołączyć do Zakonu. Pogadaj z Williamem Reirrakiem. Dostaniesz pierwsze zadanie:
Masz wyruszyć na Wzgórza Umar i uratować kogo się da. Po dotarciu na miejsce pojawi się sir Alynar i zaprowadzi Cię na miejsce bitki. Musisz pokonać 2 Ettiny, 5 Orków i 1 Ogrzego maga. Po chwili przybiegnie jeszcze 6 Cieni. Do pomocy masz 3 paladynów. Wróć do zakonu, pogadaj z Willym - dostaniesz "całe" 10.000 PD :)
Drugie zadanie: znów na Wzgórzach Umar, w tawernie masz spotkać się z Baronem. Pogadaj z Pardo, Brunsenem i Maronem - stoją przed tawerna. Znasz już prawdę - możesz iść "pogadać" z baronem. Stan po stronie uciemiężonych, doprowadzi to do walki z baronem i jego małą ekipa. Po wyjściu usłyszysz ciekawy tekst:
„Moreno: Brunson chce przez to powiedzieć, że dziękuje za zabicie tego bydlaka".
Wróć do zakonu. Pogadaj z Willym, dostaniesz 25.500 PD.
Trzecie zadanie: "rodzina Jutrzenków z Athkatli" została wymordowana. Przeżyła tylko Tyrianna, która ukryła się w piwnicy. Udaj się do doków, do budynku obok świątyni, masz tam chronić Tyrianny, aż przyjdzie jej wujek. Poczytajcie texty jakimi rzuca Tyrianna :) W każdym razie, gdy pojawią się agresorzy - idź po schodkach na gore i tam broń dziewczyny. Po chwili pojawi się stryj, zabij go. :) On nie jest naprawdę jej stryjem - rzuć czar "wykrycie zła" (naturalna zdolność paladyna :P), a przekonasz się o tym. Wróć do zakonu, do Willyego :), dostaniesz 25.000 PD, słabą Pawęż +2: Tarcza elitarnej kompanii najemników "Niepokonanych Dragonów Calimportu" :P i przeciętną Zbroje pełną płytowa: Duma Legionu +2 (i tak najlepsza jest Zbroja Jelenia +3, do zdobycia w Podmroku - ma ja 1 z demonicznych rycerzy, przy ołtarzu demigorgony

Twierdza Złodzieja - Gilda Mae'Vara

Aby pozyskać własną gildię, należy wykonać zlecenie Renala Bloodscalpa, czyli udowodnić zdradę Mae'Vara, Od zleceniodawcy otrzymasz papiery dla Mae'Vara, a od tego drugiego kilka pomniejszych zadań. Potem mąciciel oddeleguje cię do swego poplecznika Edwina. Dla niego wykonasz również kilka zadań, by w końcu otrzymać kluczyk do skrytki Mae'Vara w jego pokoju. Ze zdobytymi dowodami zdrady wróć do Renala, który karze ci wykończyć zdrajcę i jego sługusów. Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności, otrzymasz własną gildię złodziejską wraz z kradnącymi dla ciebie złodziejami. Twój zastępca poinstruuje cię, jak skutecznie zarządzać siedzibą i wydawać rozkazy swoim pracownikom. Co pięć dni będziesz musiał zdawać relację Renalowi i odprowadzać jakiś procent swoich dochodów. Otrzymasz również kilka dodatkowych questów. Jeżeli nie spełnisz powyższych warunków, możesz stracić posiadłość.
2. U Jariela zarządzasz swoimi złodziejami. Jest ich czterech i to Ty ustalasz, czy mają działać ryzykownie (większe zyski), czy też mają uważać. Twoi złodzieje mogą zostać złapani podczas "pracy" i wtedy możesz wpłacić za nich kaucję (około 100-200 sztuk złota). Wracaj do gildii co 5 dni, aby dowiedzieć się, jak poszło Twoim złodziejom (15 razy musisz kliknąć na odpoczynek ;-) Później musisz zapłacić kasę wysłannikowi Renala, na początku to 500 sztuk złota, później 1000.
3. Porozmawiaj z Lathanem - pojawi się Ama i poprosi Cię o pomoc. Masz się stawić na Promendadę Waukeen. Ama każe Ci schować broń - nie rób tego !!! To ofkoz zasadzka ... Noże Nocy z którymi chciał współpracować Mae'Var. Zabij ich, a po chwili pojawi się Sanuski proszący o pomoc w walce z 3 wampirami. Zabij je.
4. Ktoś podkrada ci kasę. Każ wstrzymać pensje swoim złodziejom - Daronnal Gwin II zostanie zabity, czyli problem sam się rozwiąże.
blog comments powered by Disqus

Kategorie

Strony