Łowca/Kapłan

Jak grać Łowcą/Kapłanem

Łowca/Kapłan to ciekawa klasa, gdyż mamy zarówno czary kapłana jak i druida. Małą wadą jest konieczność używania broni obuchowych. Do drużyny z ŁK dobieramy np. maga/złodzieja (Jansen) albo własnych woj/mag i woj/złodziej.

  • Baldurs Gate I
  • - Tworzenie postaci: losujemy aż uzyskamy dość dużą ilość punktów na cechy tak by siła, zręczność, kondycja i mądrość były na max. a kilka pozostałych punktów przeznaczamy na inteligencję (9 + 1 grimuar). Z biegłości bierzemy bronie strzeleckie i obuchowe lub z kolcami.
    - Granie, BG I bez modów: Najlepsze zbroje, na początek walka dystansowa. Potem możemy przejść na walkę wręcz, choć przy procy - broni jednoręcznej możemy łączyć obie formy ataku. Podstawowe czary to rozkaz, oplątanie, przełamanie strachu, animacja nieumarłego i inne.
    - Mody: W przypadku DSotSC czy NTotSC mamy do dyspozycji wiele potężnych przedmiotów, w tym miotane młoty.

  • Baldurs Gate II
  • - Import postaci: Zalecam import postaci z BG I oraz przeprowadzanie tego przy poziomie trudności łatwym lub niższym. Po rozpoczęciu gry możemy zmienić. Ustrzegnie to nas przez kretyńskim rozkładem PŻ. Po imporcie warto też odzyskać przycięte poziomy. ŁK w BG I grając z 1-2 postaciami uzyska około 600 000 PD CLUAConsole:SetCurrentXP("600000").
    - Biegłości, bronie, bez modów: W czystym BG nie ma broni obuchowych dodających ataki na rundę. Walka 2 broniami (mamy za łowcę), młotki, maczugi, morgenszterny...
    - Zdolności ToB: Kilka potężnych ataków, reszta w młyńce.
    - Walka, zdolności: Walczymy 2 broniami korzystając z pomocy maga (przyśpieszenie, ulepszone przyśpieszenie) oraz własnej: prawowita magia, żelazna skóra, przywołanie boskiej mocy, całun śmierci (ToB). Z czarów ofensywnych - prawowite uderzenie, prawdziwe widzenie, plaga owadów. Bardzo ciekawe jest krzywdzenie + potężny atak. Można szybko wyeliminować dowolnego przeciwnika ToB tym sposobem (mag może pomóc zarzucając z sekwencera 3x obniżenie odporności = o 90%).
    Walka kosturem czy 1 bronią jest zupełnie nieopłacalna, chyba że daje +2 lub więcej ataków na rundę :P
    - Mody: podstawą jest Ease-Of-Use - komponent dający wieloklasowym wojownikom/łowcom możliwość osiągnięcia 5* biegłości. Wtedy idziemy w określone bronie, np. młotki (+ Niedowartościowane przedmioty). Generalnie każdy dobry mod daje coś ciekawego co ta klasa może wykorzystać. Nie modów szczególnie ułatwiających życie kapłanom.
    blog comments powered by Disqus

    Kategorie

    Strony