Icewind Gate

Opis konwertera Icewind Gate II

Mod znajduje się w fazie beta testów i nie jest aktywnie rozwijany, ale jest ogólnodostępny na weidu.org
- Przekonwertowana gra będzie miała taki sam język jak użyty przez ciebie do konwersji Baldurs Gate II Cienie Amn, czyli np. polski.
- Gra wykorzystuje zasady IWD II nie BG II. Na 3 edycję zasad D&D przekonwertowane zostały przedmioty i potwory. Wykorzystywana jest lista czarów z IWD II.
- Instalacja moda nie uniemożliwi grania w Icewind Dale II
- Nie jest dostępny tryb Serce Furii dla tego moda
- By zainstalować Icewind Gate II wymagana jest pełna instalacja Baldurs Gate II Cienie Amn oraz dowolna Icewind Dale II

Icewind Gate jest to mod konwertujący i przenoszący grę Baldur’s Gate 2 Cienie Amn do gry Icewind Dale 2. Jak się można domyśleć, przygoda z Wrót Baldura została przekonwertowana do 3 edycji zasad D&D. Połączenie najlepszych strono obu tych gier powinno zaowocować ciekawym produktem, który sprawi że kultowe Wrota Baldura ożyją na nowo. Beta wersja tego modu zajmuje obecnie około 400 KB. Sama konwersja zajmuje obecnie kilka minut. Głównym autorem tego modu jest Westley Weimer znany wyjadaczom BG 2 i IWD 2 jako twórca kilkunastu małych, lecz bardzo ciekawych modów.

Jak ten mod powstał ?

Mod ten powstał za pomocą zmodyfikowanego programu WeiDu o nazwie WeiMorph. Jest to raczej konwerter, gdyż przegrywa po kolei odpowiednie pliki Baldurs Gate 2 do katalogu override Icewind Dale 2 odpowiednio je modyfikując wg podanych zasad. Dlatego ma tylko 400KB. WeiMorp posiada zalety swego pierwowzoru, czyli nie zastępuje naszych plików, dzięki czemu Icewind Gate będzie po Polsku, jeżeli BG 2 był polski. Jeżeli mamy angielski IWD2 to ta gra nie będzie łapała jednak polskich znaków.

Wrażenia z gry

Grę zaczynamy na 4 poziomie (obecnie należy sobie ustawić wybrany poziom poprzez konsolę). Już na samym początku przekonamy się że poziom trudności w porównaniu do Baldurs Gate II podniósł się. Gobliny nie są takie łatwe do zabicia, nie mówiąc o Otyagu, "strażniku" więzienia Irenicusa. Icewind Gate dostarczy nam znacznie więcej wrażeń niż stary Baldur. Równie ciekawa jest swoboda multiklasowania, czy zbrojenia się. Jaheira może strzelać z łuku i np. być barbarzyńcą, postacie bez poziomów w klasach zbrojnych (wojownik czy paladyn) mają więcej niż 1 atak na rundę co wreszcie pozwala na prawdziwe zastosowanie ich w walkach.

Walka, taktyka, przeciwnicy

IWG II nie będzie bezmyślną nawalanką jaką jest IWD II. Nie będziemy musieli zabijać tony orków i innego śmiecia. Przed nami staną pojedynczy wrogowie, lub małe drużyny. Nie cieszcie się. Praktycznie zawsze będą mieć więcej poziomów niż wy! Przykładowo przeciwnicy z losowych spotkań mają około 10 poziomów, często - wojownik 9/ łotrzyk 3 (odskok!), mag 9 / łotrzyk 3. Runiczny zabójcy to już wojownik 12 / łotrzyk 12 i chyba nie muszę mówić co się stanie gdy ktoś oberwie od nich ukradkowym atakiem. Gram solo drowem wojownik / łotrzyk / mistrz poznania (start 2/2/3 i rozwój kilku poziomów maga na początek) i jest to jedna z nielicznych kombinacji, które mogą np. po wyjściu z więzienia Irenikusa walczyć z Menkarem! (nie mówiąc o innych bardziej zaawansowanych zadaniach). Siłą tej klasy są: Lustrzane obrazy, rozmycie, przyśpieszenie. Kuli ognia nie wymieniam, gdyż jest za słaba! Chaos, zamęt, unieruchomienie osoby, Emocje: strach - to czary obszarowe dla niego.
Oto kilka porad:
- Finezyjna walka (słaba siła) nie ma sensu. Przeciwnicy mają dużo PŻ, a ponadto np. golemy czy mefity mają ogromną redukcję obrażeń.
- Tak samo bronie dystansowe; tylko kusze, najlepiej ciężkie, które zadają około 10 - 15PŻ obrażeń
- KP nie gra ważnej roli.... mnicha svirfneblina łatwo rozniosą nawet gdy ma bransolety KP 3 i inne dopalacze
- Zręczność rządzi; W grze jest wiele bardzo dobrych zbroi skórzanych oraz bransolety KP3, co w połączeniu ze zręcznością da znacznie większą premię do KP niż zbroja Jelenia.
- Drużyna 3 osobowa to maksimum. Większa ilość postaci osłabi nas za bardzo. Potrzeba: inteligent łotrzyk/ ew. coś (np. Haerdalis), ktoś od czarów (Aerie rządzi), mięśniak (max siły, zre, kon, dobra mądrość) - paladyn ma przydatne premie (odp. na choroby i strach), a połączenie mięśniaka z magiem lub zaklinaczem (kilka poziomów dla lustrzanych obrazów) zwiększy drastycznie jego szansę przeżycia. Można grać też solo :cool:

Bez tego nie wychodź z domu

Lustrzane obrazy, rozmycie, tarcza (jak nie ma bransolet, czar), przyśpieszenie, chaos, zamęt, cisza, unieruchomienie osoby, ochrona przed złem... większy rozkaz, przyzwanie sprzymierzeńca natury od VI.....


Jak obecnie wygląda instalacja Icewind Gate II (beta) ?

-Dokonujemy pełnej Instalacji Baldurs Gate II Cienie Amn
-Wgrywamy poprawkę
-Instalujemy Tron Bhaala
-Instalujemy poprawkę do Tronu Bhaala
-Instalujemy Icewind Dale II (dowolna instalacja)
-Instalujemy poprawkę do Icewind Dale II
-Wrzucamy pliki konwertera Icewind Gate II do katalogu z grą Icewind Dale II
-W pliku konfiguracyjnym (jest w katalogu moda) podajemy ścieżki dostępu do obu gier
-Odpalamy konwerter
-Gdy zakończy pracę, sam się wyłączy
-Uruchamiamy IWD II i zaczynamy nową grę
-Rozmawiamy z Edgulem (gostek na statku) i wybieramy opcję dialogu "Gdzie mogę ich znaleźć ?"
-Witam w Icewind Gate II


Błędy do poprawienia

-"Aerie nie pojawia się" - przenoszenie NPC między planszami. Dotyczy Aerie i Soulafeina.
-Problem z otrzymaniem Twierdzy De'Arnise
-Niewymiarowe pliki mos (mapki i inne graficzne)
-Przyłączanie NPC - konieczny Eksport/usunięcie/import INACZEJ GRA SIĘ POWIESI

Kategorie

Strony