DSotSC i NTotSC

Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy i Dark Side of the Sword Coast - solucja, opis, podpowiedzi

Oba te mody przeznaczone są dla Baldurs Gate I z zainstalowanymi Opowieściami z Wybrzeża mieczy. Jeden i drugi dostępny jest w polskiej wersji językowej, co wśród modów jest rzadkością. Dla jasności NTotSC zawiera w sobie DSotSC! Tak więc możemy śmiało ściągać NTotSC a nie DSotSC (chyba że wolimy nie ściągać niczego dużego, DSotSC ma 20MB). Oba mody dodają bardzo dużo nowego:
DSotSC
-8 nowych bohaterów niezależnych
-80 nowych przedmiotów
-100 nowych czarów
-ponad 70 nowych potworów
-5 dużych quest'ów

North Tales of the Sword Coast autorstwa Aurelinusa dodaje nowe przygody i lokacje, rozwija wątki oryginalne i poprawia liczne błędy DSotSC. Zawiera całkiem nowe dla BG lokacje oraz nowe potwory.

Moja ocena, porady i uwagi

Oba mody są godne polecenia. Na nowo rozkręcają grę. Poziom trudności znacznie wzrasta więc może się okazać że potrzebujesz pomocy. Oto jak ja rozpoczynam grę, kilka moich rad:
-Gram Wojownikim / magiem / złodziejem solo
-Na początek standardowe wyposarzenie, czyli łuk kompozytowy, pełno strzał i jakiś miecz. Jako że mag kiepski to kupuję zbroję paskową. Przechodzę przez kolejne plansze do Gospody Pod Pomocną Dłonią (zaliczając po drodze pierścień ochrony +1 ze skrydki), pas od ogra, pierścień dla maga z 2 skrydki...
-Wykonuje questy na Planszy Pomocnej, przeglądam szafki (trzeba zgromadzić trochę kasy)
-Idę na północ, do Brody Ulgrohta
-Tam okradam tą małą "dziewczynkę" spod drzez z pierścienia swobody ruchów (jest on cholernie przydatny!)
-Obrabiam Brodę i robię małe zakupy u nich (płaszcz rozmycia)
-Idę na planszę NTotSC gdzie trzeba wytłuc siriny i salamandry. Te drugie nie mogą nas zobaczyć, bo nas zmasakrują
-Tłuczemy siriny za 2000 PD każda! Łapiemy kilka poziomów
-Teraz zazwyczaj lecę do Beregostu i kontynuuję główny quest BGI
-Czar "Armia" po prostu rządzi!
-Wielu przeciwników (np. ta banda na planszy wioski Gullykin) jest bardzo silna (i nieźle wyposarzona). Przydaje się zwiad, rzucenie przed bitwą pajęczyny, przyzwanie potworów itp. a drużyna wali z broni dystansowych (strzały ukąszeń są oczywiście najlepsze - strzelamy w 1 przeciwnika aż do jego zatrucia, po tym zmieniamy cel... to ich znacznie opóźni)
-Rzucanie pajęczyny i walka w niej z pierścieniem swobody to dobra taktyka :)
-Moim zdaniem najlepszą bronią jest Kieł Otokena +2, gdyż daje +1 atak na rundę (z przyśpieszeniem po prostu masakrujemy)
-Druidzi dostaną bardzo potężną maczugę, którą można rzucać jak strzałkę (ogólnie wymiata)
-Nie zapomniano o magach, szczególnie tych złych, co zauważymy m.in. w queście maga z Brody.

Lista questów, solucje

-Solucja DSotSC znajduje się w download Biblioteki
-Solucja do NTotSC znajduje się na stronie Hathor

-Siostra JetLai (DSotSC)
-Wyzwolenie fantomów (DSotSC)
-Wekiera od Otha (DSotSC)
-Pobłogosławienie wekiery (DSotSC)
-Zabicie smoka (DSotSC)
-Synek burmistrza Nashkel (DSotSC)
-Zakupy dla męża (DSotSC)
-Zagubiony naszyjnik (DSotSC)
-Bratanek Otha (DSotSC)
-Załatwienie Ogrzego Maga
-Księga Niewiedzy
-Potwory na Północnym Wybrzeżu
-Kobieta chcąca latać z mewami
-Północna Cytadela
-Wyspa Salamander
-Zniszczenie kultu Czarnej Dłoni
-Zaginione dzieci
-Zaginiony mąż
-Uwolnienie mnicha
-Świątynia Czarnej Dłoni
-Psy elfa
-Zabicie wroga władcy salamander
-Krąg druidów
-Ranny krasnolud
-Grobowiec Orczego Wodza
-Eddie
-Welt
-Strzała dla elfa
-Świeca dla maga
-Wampiryczny miecz
-Nowe podziemia mostu Firewine
-Magiczny łuk elfów
-Odesłanie demonów
-Wino dla królowej

NPC

111
Jet'Laya
Kobieta, pół-elf, kapłanka, chaotyczna dobra
siła - 16
kondycja - 16
zręczność - 17
inteligencja - 12
mądrość - 18
charyzma - 9
Spotkamy ją przed wejściem do Pomocnej Dłoni, ale dopiero po zatopieniu kopalni w Kniei Otulisko. Po wykonaniu jej questa można ją śmiało wykopać, nie jest zbyt dobra z 1 atakiem na rundę itp.
112
Keiria Silverstring
Kobieta, półelf, bard, neutralna dobra
siła - 17
kondycja - 16
zręczność - 18
inteligencja - 18
mądrość - 11
charyzma - 18
W bitwie średnia, przydaje się jedynie jako strzelec.
113
Skeezer Lumpkin VI
Mężczyzna, gnom, złodziej/Iluzjonista, chaotyczny dobry
siła - 14
kondycja - 13
zręczność - 18
inteligencja - 19
mądrość - 15
charyzma - 10
Złodziej i całkiem dobry mag. Przyłączamy go na miejsce drużynowego maga i złodzieja.
114
Conchobhair Strongblade
Mężczyzna, człowiek, paladyn, praworządny dobry
siła - 18
kondycja - 17
zręczność - 12
inteligencja - 9
mądrość - 16
charyzma - 18
Pojawia się w tawernie w Nashkel przed zabiciem smoka... Ma ciekawe przedmioty, które są w ciekawy sposób zabezpieczone przed używaniem ich przez niepowołane osoby :)
115
Bardo Furfoot
Mężczyzna, niziołek, złodziej, neutralny dobry
siła - 12
kondycja - 13
zręczność - 19
inteligencja - 11
mądrość - 11
charyzma - 17
Spotkamy go przed samym starciem ze smokiem. Nie jest zbyt silnym NPC.
116
Bub Snikt
Mężczyzna, człowiek, wojownik, neutralny dobry
siła - 17
kondycja - 14
zręczność - 16
inteligencja - 10
mądrość - 11
charyzma - 13
Zwykły wojownik :)
117
Ferthgil Trollslayer
Mężczyzna, krasnolud, wojownik, neutralny dobry
siła - 18/72
kondycja - 19
zręczność - 17
inteligencja - 7
mądrość - 12
charyzma - 5
Trochę bardziej pakerniejszy wojownik :)
118
CúChoinneach
Mężczyzna, elf, kapłan/łowca, chaotyczny dobry
siła - 17
kondycja - 16
zręczność - 19
inteligencja - 11
mądrość - 16
charyzma - 8
Bardzo dobry NPC, przyłącza się do nas przed questem z wampirem i niestety odłącza się po jego wykonaniu. W drużynie robi za wojowniko/druido/kapłana (ma jako łowca/kapłan ma to wszystko :)

Skrypty SI

DSMage: Początkowo mag (i dwu/wieloklasowce) rzuci czar obronny i przejdzie do rzucania czarów ofensywnych. Nie rzuci drugi raz tego samego czaru ochronnego, a gdy nie będzie miał czarów ofensywnych to zaatakuje bronią dystansową. Będzie również próbował leczyć się i odtruć.
DSCleric: Tak jak mag, tylko że będzie rzucał oczywiście czary kapłańskie oraz będzie leczył i odtruwał nie tylko siebie.
CLERMage: Dla kapłanów/magów i w/m/k - łączy oba skrypty
TWFIGHTS: Jeżeli przeciwnik jest daleko postać zaatakuje bronią dystansową, jeżeli zbliży się na odległość 5 stóp przejdzie do walki wręcz. Będzie też pił mikstury lecznicze jeżeli zostanie poważnie zraniony.
Slayer: Skrypt stworzony dla Jet'Laya. Działa jak DSClerick, ale uwzględnia jej zdolności wrodzone.
blog comments powered by Disqus

Kategorie

Strony