Drow żołnierz

Drowy są szeroko znane ze swych znakomitych magów i kapłanek, ale to wojownicy stanowią większość ich sił. Gdy drow zaczyna dojrzewać rozpoczyna swój trening fechtunku. Nieobce są mu zasadzki i ataki z ukrycia. Na całym Torilu jest niewielu nie-drowów o porównywalnych zdolnościach szermierczych. Plotka o tym że jeden drow może pokonać tuzin goblinów czy orków jest jak najbardziej prawdziwa. Drowy zostają poszukiwaczami przygód by uciec tyrani kapłanek i swej niechybnej śmierci lub by przysłużyć się Domowi. Wiele wyznawców Eilistraee zostaje poszukiwaczami przygód by sławić jej imię.

- Charakter: większość z nich jest zła
- Bóstwa: najczęściej jest to Lolth, choć dobre drowy wyznają Eilistraee
- Tło klasy: Szkolenie rozpoczynają gdy mają około 15 lat. Gdy dorosną mają za sobą od 40 do 60 lat intensywnych treningów.
- Współdziałanie: Drowy są szkolone do współdziałania z magiem lub
kapłanką. Znają również taktykę walki w grupach, lecz tylko pośród dobrych drowów można mówić o zaufaniu.
- Cechy: Siła, zręczność i kondycja są najważniejszymi cechami dla żołnierza. Noszą lekkie zbroje z drowiej plecionki kolczej oraz polegają na swych umiejętnościach skradania się.
-Kości wytrzymałości: 1k10
-Punkty umiejętności na pierwszym poziomie: (6 + modyfikator z inteligencji)·4
- Punkty umiejętności co poziom: 6 + modyfikator z inteligencji
- Drowi żołnierze biegli są w lekkich i średnich zbrojach oraz w prostych i żołnierskich broniach i w ręcznej kuszy.
- Uniki: odpowiednik uników złodzieja
- Nieświadomy
unik
: odpowiednik zdolności barbarzyńcy
- Dodatkowe atuty: Dzięki szkoleniu dostają następujące atuty na 1 poziomie za darmo: Silna dusza, Survival, Walka na oślep, Okrwawiny, Specjalizacja w broni (dowolna do walki wręcz). Oprócz tego dostają dodatkowe atuty jak wojownik
- Walka 2 broniami: Drowi żołnierze nie mają kar gdy walczą 2 broniami małymi lub średnimi. Zakłada się że mają następujące atuty: Oburęczność, Walka 2 broniami, Ulepszona walka 2 broniami, Specjalizacja w walce 2 broniami.
- Specjalizacja w broni: na 4 poziomie drowi żołnierze dostają za darmo ten atut dla jednej wybranej broni. - Umiejętności
klasowe
: Równowaga, blef, wspinaczka, rzemiosło, ukrywanie się, zastraszanie, wyczucie zagrożenia, wyczucie kierunku, skakanie, nasłuchiwanie, ciche poruszanie się, profesja, przeszukiwanie, wyczucie pobudek, zauważanie.

Poziom

Bazowa premia do ataku

Rzut na Wytrzymałość

Rzut na Refleks

Rzut na Siłę woli

Specjalne

1

+1

+4

+1

+2

survival, silna dusza, walka na oślep, okrwawiny, specjalizacja w broni

2

+2

+5

+1

+2

Dodatkowy atut, uniki, nieświadomy unik (premia do KP...)

3

+3

+5

+2

+3

 

4

+4

+6

+2

+3

Specjalizacja w broni, darmowy atut

5

+5

+6

+3

+4

Nieświadomy unik (nie może być oflankowany)

6

+6/+1

+7

+3

+4

Dodatkowy atut

7

+7/+2

+7

+4

+5

 

8

+8/+3

+8

+4

+5

Dodatkowy atut

9

+9/+4

+8

+5

+6

 

10

+10/+5

+9

+5

+6

Dodatkowy atut

11

+11/+6/+1

+9

+6

+7

Nieświadomy unik (+1 przeciw pułapkom)

12

+12/+7/+2

+10

+6

+7

Dodatkowy atut

13

+13/+8/+3

+10

+7

+8

Nieświadomy unik (+2 przeciw pułapkom)

14

+14/+9/+4

+11

+7

+8

Dodatkowy atut

15

+15/+10/+5

+11

+8

+9

 

16

+16/+11/+6/+1

+12

+8

+9

Dodatkowy atut, Nieświadomy unik (+3 przeciw pułapkom)

17

+17/+12/+7/+2

+12

+9

+10

 

18

+18/+13/+8/+3

+13

+9

+10

Dodatkowy atut

19

+19/+14/+9/+4

+13

+10

+11

Nieświadomy unik (+4 przeciw pułapkom)

20

+20/+15/+10/+5

+14

+10

+11

Dodatkowy atut

RkBlog

Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

Comment article
Comment article RkBlog main page Search RSS Contact