Drow żołnierz
- Charakter: większość z nich jest zła
- Bóstwa: najczęściej jest to Lolth, choć dobre drowy wyznają Eilistraee
- Tło klasy: Szkolenie rozpoczynają gdy mają około 15 lat. Gdy dorosną mają za sobą od 40 do 60 lat intensywnych treningów.
- Współdziałanie: Drowy są szkolone do współdziałania z magiem lub
kapłanką. Znają również taktykę walki w grupach, lecz tylko pośród dobrych drowów można mówić o zaufaniu.
- Cechy: Siła, zręczność i kondycja są najważniejszymi cechami dla żołnierza. Noszą lekkie zbroje z drowiej plecionki kolczej oraz polegają na swych umiejętnościach skradania się.
-Kości wytrzymałości: 1k10
-Punkty umiejętności na pierwszym poziomie: (6 + modyfikator z inteligencji)·4
- Punkty umiejętności co poziom: 6 + modyfikator z inteligencji
- Drowi żołnierze biegli są w lekkich i średnich zbrojach oraz w prostych i żołnierskich broniach i w ręcznej kuszy.
- Uniki: odpowiednik uników złodzieja
- Nieświadomy
unik: odpowiednik zdolności barbarzyńcy
- Dodatkowe atuty: Dzięki szkoleniu dostają następujące atuty na 1 poziomie za darmo: Silna dusza, Survival, Walka na oślep, Okrwawiny, Specjalizacja w broni (dowolna do walki wręcz). Oprócz tego dostają dodatkowe atuty jak wojownik
- Walka 2 broniami: Drowi żołnierze nie mają kar gdy walczą 2 broniami małymi lub średnimi. Zakłada się że mają następujące atuty: Oburęczność, Walka 2 broniami, Ulepszona walka 2 broniami, Specjalizacja w walce 2 broniami.
- Specjalizacja w broni: na 4 poziomie drowi żołnierze dostają za darmo ten atut dla jednej wybranej broni. - Umiejętności
klasowe: Równowaga, blef, wspinaczka, rzemiosło, ukrywanie się, zastraszanie, wyczucie zagrożenia, wyczucie kierunku, skakanie, nasłuchiwanie, ciche poruszanie się, profesja, przeszukiwanie, wyczucie pobudek, zauważanie.
Poziom |
Bazowa premia do ataku |
Rzut na Wytrzymałość |
Rzut na Refleks |
Rzut na Siłę woli |
Specjalne |
1 |
+1 |
+4 |
+1 |
+2 |
survival, silna dusza, walka na oślep, okrwawiny, specjalizacja w broni |
2 |
+2 |
+5 |
+1 |
+2 |
Dodatkowy atut, uniki, nieświadomy unik (premia do KP...) |
3 |
+3 |
+5 |
+2 |
+3 |
|
4 |
+4 |
+6 |
+2 |
+3 |
Specjalizacja w broni, darmowy atut |
5 |
+5 |
+6 |
+3 |
+4 |
Nieświadomy unik (nie może być oflankowany) |
6 |
+6/+1 |
+7 |
+3 |
+4 |
Dodatkowy atut |
7 |
+7/+2 |
+7 |
+4 |
+5 |
|
8 |
+8/+3 |
+8 |
+4 |
+5 |
Dodatkowy atut |
9 |
+9/+4 |
+8 |
+5 |
+6 |
|
10 |
+10/+5 |
+9 |
+5 |
+6 |
Dodatkowy atut |
11 |
+11/+6/+1 |
+9 |
+6 |
+7 |
Nieświadomy unik (+1 przeciw pułapkom) |
12 |
+12/+7/+2 |
+10 |
+6 |
+7 |
Dodatkowy atut |
13 |
+13/+8/+3 |
+10 |
+7 |
+8 |
Nieświadomy unik (+2 przeciw pułapkom) |
14 |
+14/+9/+4 |
+11 |
+7 |
+8 |
Dodatkowy atut |
15 |
+15/+10/+5 |
+11 |
+8 |
+9 |
|
16 |
+16/+11/+6/+1 |
+12 |
+8 |
+9 |
Dodatkowy atut, Nieświadomy unik (+3 przeciw pułapkom) |
17 |
+17/+12/+7/+2 |
+12 |
+9 |
+10 |
|
18 |
+18/+13/+8/+3 |
+13 |
+9 |
+10 |
Dodatkowy atut |
19 |
+19/+14/+9/+4 |
+13 |
+10 |
+11 |
Nieświadomy unik (+4 przeciw pułapkom) |
20 |
+20/+15/+10/+5 |
+14 |
+10 |
+11 |
Dodatkowy atut |
Comment article