Defence of the Goblin

Opis i porady dla rozgrywki "Defence of the Goblin"

Defence of the Goblin to jeden z dodatków jaki możemy pobrać:
dotg3
Po pobraniu należy zrestartować grę. W mapach ("gra z innymi") pojawi się nowa plansza "Defense of the Goblin" wraz z erą "DotG". W tej rozgrywce istnieją dwie strony po trzech graczy każda. Rozgrywkę zaczynami tylko z przywódcami i nie możemy rekrutować jednostek. Celem jest zabicie goblina przeciwnika, lecz co najciekawsze - przywódcy są nieśmiertelni - po zabiciu przywódcy pojawi się on w swoim zamku z połową punktów życia. Dodatkowo możemy ulepszać przywódców - zwiększać punkty życia, liczbę ataków i obrażenia, jak i kupować nowe bronie. Tak więc możemy otrzymać krasnoludzkiego grzmiotomłota, który ma 10 strzałów a nie jeden. To samo tyczy się przeciwnika, więc zwycięstwo zależy od podjętej strategii ulepszania oraz taktyki (zazwyczaj trzeba zabić goblina za jednym podejściem, inaczej wróg go uzdrowi i osaczy atakującego).

Wybór przywódcy

  • Pamiętaj że wybranego przywódcę można rozbudowywać. Drzewiec może mieć broń dystansową
  • Nie wybieraj postaci mającej wyraźne słabości. Drzewiec wrażliwy jest na ogień, a broń zadająca obrażenia od ognia to nie problem.
  • Harcownicy (jaszczurzy harcownik i szermierz) są praktycznie najlepsi (łatwo zdobywają wioski i łatwo można przedrzeć się do goblina)
  • Dobre są też szybkie jednostki, w szczególności te, które same z siebie zadają duże obrażenia (kawalerzysta)

Sklepy, Bank

  • Każda strona ma swoje sklepy, w których możemy ulepszać siebie, goblina lub "creeps" (sojusznicze wieśniaki generowane co rundę)
  • Bank to dość kluczowy element strategii - opuszczając sklep pozostała gotówka będzie oprocentowana na 10%, czyli dla 1000 sztuk złota dostaniesz 100 na rundę (w każdej rundzie aż do powrotu do sklepu)
  • Ilość złota wynikająca z 10% nie jest aktualizowana co rundę tak więc warto co parę rund wracać i odwiedzać sklep by odświeżyć przyrost.
Rozwijając swoją postać możesz pójść dwoma ścieżkami - kupując ulepszenia na bieżąco za gotówkę, lub przez kilkanaście pierwszych rund nie kupować nic, tylko zbierać procenty (starając się zarazem wycisnąć więcej złota z wiosek i odświeżając przyrost z 10%). Druga może jest bardziej złożona, ale po kilkunastu rundach powinieneś mieć 3000 lub więcej złota, co powinno starczyć do stworzenia przywódcy z > 100 PŻ, około 10 atakami i obrażeniami na poziomie 20-30 :nice: Postać rozwijana na bieżąco osiągnie taki poziom znacznie później.
dotg2

Co kupować - rozwijanie postaci

  • Musisz reagować na ruch przeciwnika. Jeżeli to nieumarli, drzewce - zainwestuj w broń zadającą obrażenia od ognia, jeżeli zadają duże obrażenia - bardziej inwestuj w zwiększenie PŻ
  • Podstawowy rozwój postaci to zwiększenie PŻ powyżej 100, w dalszym etapie więcej, tak by przeżyć serię przeciwnika
  • Rozwijaj obrażenia oraz liczbę ataków (około 10 wystarczy)
  • Broń kupuj na początku przed kupieniem ulepszeń (ulepszenia kupione przed kupnem broni nie będą miały na nią wpływu)
  • Nie kupuj zbędnych broni

Rozwijanie Creeps

Ulepszanie wieśniaków jest ryzykowne, gdyż dowódcy przeciwnika po kilkunastu rundach będą na tyle silni, by zabijać w jednym podejściu każdego "creeps" (choć zależy to od graczy i ich strategii). Kupowanie Yeti czy ulfserkerów przynosi ograniczone korzyści, w szczególności w dalszej części gry.
dotg1
Ulepszone creeps dały przewagę, lecz albo padną jeden po drugim atakując dowódcę wroga, lub przeciwnik ulepszy swoje creeps
blog comments powered by Disqus

Kategorie

Strony