Balzebul

  • Dużego rozmiaru Przybysz (zły, praworządny)
  • Kości Wytrzymałości: 55k8+715 (962 PŻ)
  • Inicjatywa: +11 (+7 zręczność +4 ulepszona inicjatywa)
  • Prędkość: 40 stóp, lot 60 stóp
  • KP: 41 (-1 rozmiar, +25 naturalna, +7 zręczność)
  • Ataki: 2 uderzenie +59 zwarcie lub ugryzienie +54 zwarcie
  • Obrażenia: Uderzenia 1k8 + 15, ugryzienie 1k8 +7
  • Twarz / zasięg: 5 stóp na 5/10 stóp
  • Ataki specjalne: Zdolności czaropodobne, czary, psionika, przyzwanie diabłów
  • Specjalne zdolności: Redukcja obrażeń 40/+4, Odporność na czary 32, regeneracja 25, zdolności diabłów, widzenie w ciemnościach, telepatia.
  • Rzuty obronne: Wytrzymałość +42, Refleks +26, Siła Woli +41
  • Atrybuty: Siła 40, Zręczność 24, Budowa 36, Intelekt 34, Roztropność 34, Charyzma 36
  • Umiejętności: Równowaga 62, blef 68, koncentracja 68, dyplomacja 68, przebieranie sie 68, mistrz ucieczek 62, zbieranie informacji 68, leczenie 67, zastraszanie 68, wiedza (tajemne) 67, wiedza (polityka piekieł) 67, wiedza (plany) 67, wiedza (religie) 67, nasłuchiwanie 68, ciche poruszanie 62, wieszczenie 55, przeszukiwanie 67, wyczucie motywów 68, czaroznastwo 67, zauważanie 55
  • Atuty: Walka na oślep, czarowanie w walce, refleks w walce, uniki, wzmocniony czar, wydłużony czar, ekspertyza, większe rozpłatanie, ulepszone rozbrajanie, ulepszona inicjatywa, zmaksymalizowany czar, Ruchliwość, potężny atak, cichy czar
  • Klimat, środowisko: Dowolny lądowy lub podziemny
  • Występowanie: Pojedynczo lub drużyny (+2-5 Cornugonów)
  • Poziom Wyzwania: 40
  • Skarb: podwójny standardowy
  • Charakter: Praworządny zły
  • Postęp: -


    6 i 7 plan Piekieł rządzony jest przez Baalzebula, "Lorda much". Jest archidiabłem wielkiej mocy, drugi po Asmodeusie. Baalzebul przypomina humanoida o wzroście 12 stóp z dużą, długą głową. Para dużych owadzich oczu dominuje na jego twarzy. Jego szczęka pełna jest ostrych zębów, a z przedniej części głowy wystają dwa rogi.

    Walka
    Zaatakuje najpierw swym "spojrzeniem", ale głównie będzie walczył w zwarciu rzucając również czary.
  • Zdolności czaropodobne: Na żądanie - animacja nieumarłego, zauroczenie osoby, zrozumienie języków, światło, wykrycie drzwi, wykrycie dobra, wykrycie magii, wykrycie myśli, rozproszenie magii, kula ognia, geas, wstrzymanie osoby, wstrzymanie potwora, lodowa nawałnica, ulepszona niewidzialność, magiczny krąg ochrony przed dobrem, większy obraz, masowe zauroczenie, polimorfia siebie, stworzenie ognia, pirotechnika, wskrzeszenie, czytanie magii, wykrycie niewidzialnych, sugestia, teleportacja bez błędu (on + 50 funtów lub 1 obiekt), plugawa aura, ściana ognia, ściana lodu, życzenie. Raz dziennie Zmartwychwstanie, Deszcz meteorów, symbol (każdy), zmiana kształtu. Zdolności te są traktowane jak czary rzucone przez 20 poziomowego zaklinacza (ST 23 + poziom czaru).
  • Czary: Rzuca czary wtajemniczeń jak zaklinacz 20 poziomu (ST 23 + poziom czaru) oraz czary objawione jak kapłan 20 poziomu (ST 22 + poziom czaru). Ma dostęp do domeny zła, wiedzy, prawa i oszustwa.
  • Psionika: Na żądanie - astralna projekcja, zauroczenie potwora, głębsza ciemność, wykrycie zła, wykrycie prawa, wykrycie dobra, lewitacja, ochrona przed dobrem. Te zdolności są traktowane jak czary rzucane przez 20 poziomowego zaklinacza ST 23 + poziom czaru
  • Wzrok (zdolność nadnaturalna): Zasięg 30 stóp, ST 50, rzut na wytrzymałość lub ofiara wpadnie w strach na 2k6 rund oraz będzie pod wpływem promienia osłabienia. (20 poziomowy zaklinacz).
  • Wezwanie Diabłów (zdolność specjalna): Trzy razy dziennie może automatycznie wezwać 1k6 Cornugonów lub 1k2 Czartów.
  • Regeneracja (zdolność nadnaturalna): Otrzymuje normalne obrażenia od świętych i pobłogosławionych broni o minimalnym umagicznieniu +4.
  • Zdolności diabła (zdolność nadzwyczajna): Odporność na ogień i truciznę, odporność na chłód i kwas 20/-
  • Widzenie w ciemnościach (zdolność nadnaturalna): Widzi wszystko wyraźnie w ciemnościach, nawet postacie okryte czarami ciemności.
  • Telepatia (zdolność nadnaturalna): może porozumiewać się z każdą istotą w odległości nie większej niż 100 stóp, jeżeli zna ona jakiś język.

    Baalzebul pojawił się w 1E MM (Gary Gygax, 1977).
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

  • Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact