Asmodeus

  • Dużego rozmiaru Przybysz (zły, praworządny)
  • Kości Wytrzymałości: 68k8+748 (1054 PŻ)
  • Inicjatywa: +7 (+3 zręczność +4 ulepszona inicjatywa)
  • Prędkość: 40 stóp, lot 60 stóp
  • KP: 46 (-1 rozmiar, +34 naturalna, +3 zręczność)
  • Ataki: Rubinowe berło +86/+81/+76/+72 zwarcie, lub 2 uderzenia +81 zwarcie
  • Obrażenia: Rubinowe berło 1k10+19 oraz poważne rany, lub uderzenie 1k6+14
  • Twarz / zasięg: 5 stóp na 5/10 stóp
  • Ataki specjalne: Zdolności czaropodobne, czary, Rubinowe berło Asmodeusa, przyzwanie diabłów
  • Specjalne zdolności: Redukcja obrażeń 40/+5, Odporność na czary 33, regeneracja 30, zdolności diabłów, widzenie w ciemnościach, telepatia.
  • Rzuty obronne: Wytrzymałość +47, Refleks +39, Siła Woli +48
  • Atrybuty: Siła 39, Zręczność 17, Budowa 32, Intelekt 32, Roztropność 34, Charyzma 38
  • Umiejętności: blef 82, Koncentracja 79, Dyplomacja 82, Zbieranie Informacji 82, Leczenie 80, Wiedza (tajemne) 79, Wiedza (historia) 79, Wiedza (szlachectwo) 79, Wiedza (plany) 79, Wiedza (religie) 79, Nasłuchiwanie 80, Ciche poruszanie 71, Przeszukiwanie 71, Wyczucie Pobudek, Wieszczenie 79, Czaroznastwo 79, Zauważanie 80
  • Atuty: Walka na oślep, Rozpłatanie, Czarowanie w walce, Stworzenie magicznych broni i zbroi, tworzenie bereł, tworzenie kosturów, tworzenie cudownych przedmiotów, wzmocniony czar, wydłużony czar, tworzenie pierścieni, większe rozpłatanie, podniesiony czar, ulepszona inicjatywa, zmaksymalizowany czar, potężny atak, przyśpieszony czar, cichy czar
  • Klimat, środowisko: Dowolny lądowy lub podziemny
  • Występowanie: Pojedynczo lub drużyny (1 Asmodeus, 4-8 Czartów)
  • Poziom Wyzwania: 37
  • Skarb: potrójny standardowy plus rubinowe berło Asmodeusa
  • Charakter: Praworządny zły
  • Postęp: -

    Asmodeus, Pan Piekieł, rządzi książętami i archidiabłami mocą i siłą. Jest najbardziej przebiegły z pośród wszystkich diabłów, a jego potężne pałace spoczywają w najniższych partiach Nessus, 9 planie Piekła.
    Asmodeus wygląda jak bardzo przystojny człowiek o wzroście około 13 stóp. Ma czarne włosy, jego oczy płoną na czerwono, a małe rogi wystają z przedniej części czaszki.


    Walka

    Asmodeus zaatakuje najpierw swym "spojrzeniem", potem użyje czarów i zdolności czaropodobnych wspomaganych rubinowym berłem. Jeżeli jakimś sposobem zostanie zagrożony lub znudzi mu się walka wezwie inne demony.
  • Zdolności czaropodobne: Na żądanie - animacja nieumarłego, zauroczenie osoby, zrozumienie języków, światło, wykrycie drzwi, wykrycie dobra, wykrycie magii, wykrycie myśli, rozproszenie magii, kula ognia, geas, wstrzymanie osoby, wstrzymanie potwora, lodowa nawałnica, ulepszona niewidzialność, magiczny krąg ochrony przed dobrem, większy obraz, masowe zauroczenie, polimorfia siebie, stworzenie ognia, pirotechnika, wskrzeszenie, czytanie magii, wykrycie niewidzialnych, sugestia, teleportacja bez błędu (on + 50 funtów lub 1 obiekt), plugawa aura, ściana ognia, ściana lodu, życzenie. Raz dziennie Zmartwychwstanie, Deszcz meteorów, symbol (każdy), zmiana kształtu. Zdolności te są traktowane jak czary rzucone przez 20 poziomowego zaklinacza (ST 24 + poziom czaru).
  • Czary: Asmodeus rzuca czary wtajemniczeń jak zaklinacz 20 poziomu (ST 24 + poziom czaru) oraz czary objawione jak kapłan 20 poziomu (ST 22 + poziom czaru). Ma dostęp do domeny zła, wiedzy, prawa i siły.
  • Wzrok (zdolność nadnaturalna): Posiada 3 typy tego ataku. Może użyć jednego z nich w każdej rundzie. Każdy z nich ma zasięg 30 stóp i działa jak czar rzucony przez 20 poziomowego zaklinacza, ST 58. Chłód - Działa jak spowolnienie, rzut na siłę woli neguje, Strach - działa jak czar o tej samej nazwie, rzut na siłę woli neguje, Strach i słabość - Ofiara znajduje się pod wpływem czaru Strach i Promień Osłabienia, rzut na wytrzymałość neguje.
  • Rubinowe berło Asmodeusa: Berło działa jak berło absorpcji (str. 196 PMG), jest wielką maczugą +5, Każde trafienie rzuca na ofiarę czar Zadawanie poważnych ran (otrzymuje 3k8 +15 obrażeń), raz w rundzie może strzelić promieniem kwasu (24k4 obrażeń), chłodu (12k6 obrażeń) lub elektryczności (24k8 obrażeń) na odległość do 60 stóp. Rzut na refleks z ST 20 by zmniejszyć obrażenia o połowę. Każdy promień może być użyty do trzech razy dziennie.
  • Wezwanie Diabłów (zdolność specjalna): Trzy razy dziennie Asmodeus może automatycznie wezwać 1k2 Cornugonów lub Gelugonów lub 1k4 Czartów.
  • Regeneracja (zdolność nadnaturalna): Asmodeus otrzymuje normalne obrażenia od świętych i pobłogosławionych broni o minimalnym umagicznieniu +5.
  • Zdolności diabła (zdolność nadzwyczajna): Odporność na ogień i truciznę, odporność na chłód i kwas 20/-
  • Widzenie w ciemnościach (zdolność nadnaturalna): Widzi wszystko wyraźnie w ciemnościach, nawet postacie okryte czarami ciemności.
  • Telepatia (zdolność nadnaturalna): może porozumiewać się z każdą istotą w odległości nie większej niż 100 stóp, jeżeli zna ona jakiś język.

    Asmodeus pojawił się w 1E MM (Gary Gygax, 1977).
    RkBlog

    Rasy, klasy, potwory i przedmioty, 14 July 2008

  • Comment article
    Comment article RkBlog main page Search RSS Contact